3 časté chyby na webech firem: text

Posted on

Setkáváme se s nejrůznějšími typy online prezentací firem. Některé z nich vypadají, že si pamatují ještě doby Ludvíka XVI. a jiné zase připomínají pokus o prezentaci třetího tisíciletí. Design, vzhled a pojetí teď nechejme stranou. Pobavíme se o třech častých neduzích v textech. Takže, čemu se vyhnout, aby vámi psaný text na webu stál skutečně za přečtení a spolupráci s vámi?

1. Nevíme, co děláme

„Jsme mladá dynamicky se rozvíjející firma nabízející komplexní služby našim zákazníkům.“ Pokud jste na podobnou větu na stránkách firem ještě nenarazili, tak je to statistická odchylka. Můžeme Vás ubezpečit, že tahle věta o Vaší firmě řekne asi tolik, co včerejší večeře o ponožkách servírky. Nikdo neví, co to znamená, co tím chtěl básník říci. Raději řekněte třeba tohle: „Děláme zednické práce a výkopy od roku 2014. Je nás pět a lidi jsou s námi spokojení. Sami se podívejte do referencí, pro kolik lidí už jsme vykopali díru a postavili zeď.“ Je to srozumitelnější?

2. Nej Nej Nej

„Naše technologie byly vyvinuty v USA pro kosmonauty NASA a získaly 45 certifikátů kvality ve všech zemích světa. Jsme už dva roky na burze s pětiprocentním meziročním nárůstem a naši zaměstnanci mají šest týdnů dovolené.“ No a? Není přece důležitější vědět, k čemu je to, co prodáváte? Například: „Baterky od nás svítí tak daleko, že najdete cestu i o půlnoci v hustém lese. Dokonce fungují i pod vodou, takže když vám svítilna spadne do bláta, funguje dál.“

3. Jsme skvělý, obrovský a sehraný tým

„Naše IT oddělení pracuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zatímco naši manažeři a obchodníci komunikují s potenciálními zákazníky, naši pracovníci odpovídají na tisíce dotazů, aby vždy uspokojili potřeby našich klientů.“ Rozbor uvedené informace by vypadal takto: „Máme jednoho IT borce, který pracuje z domu a je nadopovaný energeťákem. Náš manažer, který je zároveň obchodník, uklizečka a svačinářka zpracovává průměrně jeden dotaz za hodinu, ale máme pocit, že už jich bylo aspoň tisíc.“

Na webu návštěvníci často nepoznají, že jim není řečena pravda. Potom s dobrým úmyslem služby chtějí koupit a narazí na pravdu. Co kdyby firmy raději na web pravdu uváděli a říkali, jak se věci mají rovnou a ne až „potom“, kdy už je zpravidla pozdě?

Text je opravdu velmi podstatný. Web a texty od nás jsou srozumitelné, pravdivé a lidé potom rádi využívají služby a produkty, které se k nim dostanou. Pustíme se do toho společně?